Sereď / „Cierny prach, všade prenikajúci, mastný, karcinogénny. Vetry ho ženu do krajiny, na polia aj na Sered. Ostal po Niklovej huti.“ – napísal dnes v podvečer na svoj FB profil Minister životného prostredia Ján Budaj, po návšteve skládky lúženca v Seredi.
Materiál pripravujeme.
119 Responses
Este mame smolu lebo mesto s tym nema nic spolocne.
tolko povedal zastupca primatora
Tie ruky vo vačku hovoria za všetko…
Budaj je prvý minister ktorý má skutočný záujem riešiť tento problém. Na pozvanie predsedu samosprávneho kraja sa prišiel osobne pozrieť na tento aj hlohovecký problém. Nikdo iný pred nim si tú námahu nedal. Vďaka pán Budaj a vďaka aj predsedovi samosprávneho kraja Viskupičovi, že ho pozval, aby sa osobne presvedčil, čo za “ svinstvo “ tu dýchame.
Nalejme si čistého vína. Skládku luženca po Niklovke nevyriešia ani aktivisti, ani petícia, ani Budaj. Existujú len 2 možnosti. Buď sa celá skládka odvezie, alebo sa zasype hlinou a zatrávni aby sa z nej nešíril prach po okolí. Inak to nevyrieši ani svätý Peter. Bez ohľadu nato koľko sa dá porobiť štúdií, projektov a plánov od A po Z, alebo si pri nej nechá Budaj porobiť fotiek.
Vlado 4. júla 2020, 0:05 – spravne hodnotenie moznych postupov. Na to si priesiel sam? 😉
Miloš, netreba byť cynický. Napadá ťa nejaká iná možnosť? Neviem, možno skládku odnesú ufóni, alebo sa odvozí na táčkach tak za 2000 rokov, alebo sa vyparí :-p Ale určite nám nepomôžu pekné fotky s Budajom, alebo nekonečné štúdie za kopec prachov, z ktorých sa nakoniec dozvieme, že skládka je škodlivá.
Vlado 4. júla 2020, 1:52 – Vlado, ved o tom to je. Ano, presne prekrytie skladky zeminou a zatravnenie je v hre, kedze odvoz milionov ton je nateraz nerealny. O tom je peticia a o tom su riesenia, ktore je potrebne ralizovat.
Keď sa na skládku navezie prvý náklaďák so zeminou, uverím, že je snaha niečo robiť. Do tej doby je všetko ostatné len ťažká utópia. Okrem toho, skládka má majiteľov. Ok, je to toxické, ohrozenie zdravia verejnosti, štát vám dáva 30 dní aby ste skládku zabezpečili. Nestane sa tak, ok milion pokuta a povedzme 100tis za každý deň, dokedy to nebude. Dokedy sa tu za skládky, najmä tie kde sú kadejaké svinstvá nezavedú miliónové pokuty, tak sa nezmení nikdy nič.
Veľmi ma zaujalo, ako túto návštevu podal článok I.Tothovej. Siahodlhé vyjadrenia primátora Tomacanyiho a starostu Suryho. Spomenutie „aktivistu“ Tótha, ktorý tvrdí že (s Veselickym) rozbehol prvú petíciu proti Niklovke. A absolútne vynechanie aktivistov ktorí spustili petíciu pred pár dňami. Pritom podľa mojich informácií sa minister aj so zupanom zaujímal najmä o týchto aktivistov a nie o pohlavárov čo roky riešia a nič nevyriešia. Takto sa prosím pekne robí propaganda. Určite si to prečítané aj v SN.
Pritom každý súdny človek keď si prečíta znenie novej petície vidí, že títo ľudia veľmi dobre a jasne popisujú čo treba robiť a čo sa treba zaujímať. Ta druhá petícia od Veselickeho je iba všeobecný nič nehovoriaci blabol, ktorý požaduje riešiť VŠETKY environmentálne záťaže na Slovensku, ani čiarka o Seredi.
K promenadovaniu brucha s policajtom sa asi ani nemá cenu vyjadrovať, nič nespravili, len sa chceli ukázať, ale podľa mňa je hlavné práve to, že minister si podľa mojich info zavolal na ministerstvo na návštevu práve aktivistov a nie vypasenych vsevedkov.
Vlado ma ale cistu pravdu ludia. Ked som sa slnieckarky dudasovej a jej poskokov pytal ako chcu zlikvidovat tu haldu tak mi len recitovala to co bolo na peticnom harku, no a na tom nebolo nic konkretne napissne, ako sa chcu zbavit tejto kopy…
Tak budaj pozrel, polutoval a…? Jasne, slubil zasypat? A co ta spodná voda? Koho maju zalovat ti ludia, ktori kvoli tomu maju rakovinu?
Keď som si pozrel fotky , a prečítal článok zostal , som v nemom úžase. Na čele primátor Serede , čo za svojho pôsobenia , nič nespravil a je tam dosť dlho. Potom starosta Dolnej , čo je tam 14 rokov a spravil asi to čo aj primátor. Ďalej len ostatný prihrieva či len , svojej polievočky , Tomčány ml, Lošonská a Polák . Bohužiaľ ani ony ničím neprospeli. Len my ostáva dúfať , že sa s tým , aj niečo spraví , a nebude sa len o tom rozprávať. Naopak , veľká vďaka patrí hlavne AKTIVISTOM a neposlednom rade MILOŠOVI MAJKOVI , za neustále zverejňovanie a poukazovanie na tento zásadný problém Serede a okolia. Veľká Vďaka .
Tie prachy vynaložené za zbytočné štúdie sa mali radšej použiť na zasypanie zeminou.
V každom prípade aj tu v takej vážne veci,sa robí len propaganda,a to z oboch strán,lebo tu sa všetko delí na dve strany,a obidve sú na grc,len sa profiluju,a to je všetko.To je ozaj na poľutovanie.
toto stojí za prečítanie:
https://zurnal.pravda.sk/reportaz/clanok/555922-rozpravka/
Majitela treba vyvlastnit v takomto pripade alebo ho rovno zakopat na vrchole.
Inak povedane treba nastavit zakon tak aby to sam predal za symbolicku hodnotu mestu a nemohol vlastnit kadejaky curak co stym nevie nic spravit, tak ako tomu je teraz.
Keby som bol veriaci, podakoval by som Panu Bohu za to, aku verziu o vcerajsom dni poskytlo mesto pod vedenim primatora Tomcanyiho verejnosti.
Mozno prave pravda o vcerajcom dni otvori oci aj tym, ktori nevedia, co vsetko o panovi primatorovi nevedia.
Pravda oslobodzuje…
… aj ked si myslim, ze u primatora bude mat opacny efekt.
ako sa ničilo životné prostredie 4. júla 2020, 9:20 : a stále tomu nie je koniec.
Nech už dopadne táto vláda ako dopadne, veľmi držím palce a verím že poctivému úmyslu J, Budaja aspoň čiastočne napraviť to, na čo tu politici kašľali po celé desaťročia.
Po prečítaní toho článku + video v „zurnal.pravda.sk“ zo Slov. Rudohoria si môžeme v Seredi povedať, že nie sme na tom až TAK ZLE ako oni tam. Ale to neznamená, že u nás môžeme spokojne spať ďalej ako doteraz. Primátor Tomčányi pri svojom vyjadrení k danej veci asi pozabudol, že nie je na schôdzi MsZ. Len tam sa dá všetko zahmlievať ako to predviedol v areáli Ni- huty
Bolo by dobre vedieť , ktorá vláda predala tú skladku luženca. Pan Budaj by to mohol zistiť, ti čo to pomohli sprivatizovat patria za mreže. Komuši boli hovädá a ponich prevzali moc zasa demokratické hoväda. Akú daň ma mesto s tej skládky.
všetko sa dá vyriešiť,pozrite ako to vyriešili v Žiari nad Hronom. zakryli zasypali a zatrávnili.žiadny problém ked su na to peniaze.ale táto varianta v Seredi nehrozí. Sám Budaj povedal kolko miliard by bolo treba na všetky nebezpečne skladky na SK.
Tak ste to teda zhodnotili, múdro.
Ako sa má majiteľ skládky, kto to vôbec je. Prečo nebol privítať revolucionára, ministra Jana Budaja. Ved je to aj Budajova zasluha že sa mohol stať majiteľom toho svinstva.
Co si myslite, co urobil Martin Tomcanyi za viac ako 30 rokov vo veci skladky luzenca?
Miloš Majko 4. júla 2020, 15:27
Odpoviem: NIČ. Jeho zaujímali iné veci. Najprv ako sa stať primátorom a potom ako bohatnúť.
To 🐖 si privlastnilo ako zásluhu na luženci, tak aj na revolúcii v Seredi v 89. On je schopný privlastniť si aj to, že na Vianoce oslavujeme jeho narodenie a na Veľký piatok ukrižovali jeho. On, len on a zasa len on. Obyčajný 🚽
Verím, že minister Budaj to len tak nenechá. Aj keď je vo funkcii krátko, na základe jeho doterajších krokov si dovolím povedať, že je najlepší minister životného prostredia za posledných x rokov.
Postupne si prechádza našu zem SK. Tam a tam je katasrofa.
No ale ako… a kedy kde… začať
Treba uznať že mu to neni jedno a v rámci možností bude riešiť to čo sa zanedbalo.
Keď Niklovka ťažila a ten kopec nechala po sebe to bolo v pláne?
Inžinieri sú už asi na pravde božej a zisk sa podedil.
Nuž, som zvedavý čo stým, keď doteraz to tam je.
Prosím vás môže niekto napísať čo konkrétne na práci aktivistov ocenil? Pretože z nadpisu som vyrozumel že o tom bude reč. Ak ocenil to že týžden pred jeho návštevou spustili na 90% takú istú petíciu čo už pol roka beží tak …
Neviem ako je možne niekomu predať enviromentálnu záťaž. Je to divne keď za znečistenie životného prostredia sú vysoké finančné sankcie. Bola už majiteľovi skládky udelená pokuta. Cukrovár už o pár mesiacov postaví novú kotolňu na plyn, a potom asi ta zázračná firma zdupka,kolajova doprava bude takmer bezpredmtna a luženec tu bude naveky amen.
Cukrovar sa potrebuje zbaviť blata, tak sa to obali blatom. Aj smetiska sa zavazaju a zahrabavaju. Nepojde to do vzduchu ale presakom do zeme. Takze nebudeme toho tolko dýchať ale zato viac piť a žrať cez spodne vody. Riesenie na oko ale realita?
syn Ondrej býva v Malej uličke zo zadnej strany amfiku. Pred pár dňami mi hovoril. že zo studne ťahaju čiernu vodu. Nikdy pred tým to nebolo.Takže to svinstvo v podzemných vodách už dorazilo až do amfiku. Ďakujem komunistom za toto svinstvo. Až to dorazí až ku mne na Športovú tak miesto zeleniny budem v záhrade pestovať len trávnik
Sú to dve úplne odlišné petície. Petícia založená Veselickym je všeobecná, a stavia seredsku haldu na rovnakú roveň ako areál JAS v Bardejove. Je to petícia za vyriešenie tisícov enviro záťaži na celom Slovensku. Všeobecná bez ničoho konkrétneho.
Petícia Z čiernej na zelenú, keď si ju prečítaš je len o seredskej halde, a priamo žiada reálne kroky. Ak si myslíš že sú to rovnaké petície, bolo by dobré začať pracovať na porozumení citaneho textu.
Na zamyslenie je aj to, že za týždeň má „nová“ petícia tretinu podpisov čo „stará“ ktorá beží viac ako pol roka…
Pre pána kurbela to čierne je asi mangan.
Je to cele zle,vidím,že Vám mnohým nejde ani tak o vec,ale viacej menej porovnávate petície,čisto propagandistický.Vasa je lepsia,ako tá druhá.Mali by sa to všetko spojí,a nie do všetkého vnášať rivalitu.Je to už chorobne.,a tu sa to propaguje najviac,tadiaľ cesta nevedie.
neviem čo to je ale piť by som to nechcel. Myslím že mangán patrí medzi ťažké kovy
Pan Kurbel za to svinstvo sa treba poďakovať aj Kubacovi. Treba mu vybudovať pamätník na tej halde. A prví kto sa príde poklonit a poďakovať bude Pan Veselicky.
Anonym 5. júla 2020, 10:55 – poznate obidve peticie, co konkretne sleduju a kto do vsetkeho vnasa rivalitu?
Za odpoved dakujem.
V prípade prítomnosti mangánu je voda sfarbená do hneda.
Majko,04.jula 10.07.A teraz bude nasledovať 1000 slov o ničom,a vyzvanie na podpis.Ahoj,poznáme to.
Pre Občan 12.57.Svinstvo,to je veľmi relatívne.pretoze v tej dobe,kedy niklovka vznikla,dala obživu 1000 ckam ľudí,do tej doby bola Sered absolútna diera.Neviem,či niekto v tej dobe myslel niekto na svete na ekologicke následky,a ani v Seredi nie.Ruda sa začala voziť dávno pred tým,lež Niklovka vznikla a skladovalila sa naproti stanice.Kubac? Ten už tuším dávno nebol,a aj keby bol,to bol malý pán na toto dianie.To sa rozhodlo medzi Prahou a Moskvou.
A nieco povedal.
Na rovinu.
Nikto s tym nic neurobi.
A špacirka po sukromnom pozemku,…?
Dobra reklama.
Ano, treba konat. Slubov bolo bost, cakanie na ciny bude trvat este dlhsie.
Majiteľ luženca určite nemá v kupnopredajnej zmluve že nesmie či nemôže dostať pokutu za znečisťovanie životného prostredia. Načo mame primátora v Seredi a naco starostu v Dolnej Strede.
Neviem,kto bol vtedy primátor,prvý majiteľ mal vo zmluve,že behom 15 rokov sa luzenezzlik iduje
Dúfam , že to bude veľmi skoro , a nebude to sľuby si sľubujú blázni sa radujú (myslím to obrazne nechcem nikoho uraziť). Ale ved počkajme si vidím to celkom sľubne .
Oprava,Prvý majiteľ sa zaviazal,že skládku do 15.rokov zlikviduje.
Občan 5. júla 2020, 9:59
Občan, predbehol si ma. V prvej podpovrchovej vode ho tu máme dosť.
Pre Občan,neviem prečo a z akých dôvodov sa neustále všetko zvaluje na mesto.Ide Vám o pravdu alebo len o plane ohováranie,vo zmysle tohoto plátku.Take veci sa do zmlúv nemusia dávať,na to sú zákony Slovenskej republiky.Primator môže len protestovať,len ako všetci radový občania.Komu to vlastne patrí? Za to že je to v katastri Sered,tak je za stav odpovede vedenie mesta.? Poučte má!Ked máte v neporiadku Vás vlastný dom,je za to zodpovedne vedenie mesta?Veru by nám lepšie pomohlo sa sústrediť na realitu a z toho vyvodzovať dôsledky,nie len dristat pretože sa to niekomu hodí.
Anonym v prvom rade ide o zdravie občanov nie len Serede. Kto iní ma konať keď nie zástupcovia mesta.
Občan,samozrejme súhlasím,ale tu zrejme ide niekomu o niečo iného,a už to ľudí ozaj nebaví,ani mňa.Ide tu o zdravie nás všetkých,a tu sa musíme zjednotiť a zatlačiť až na vládu.Toto mesto nevyrieši,lebo na to nemá páky.Ale no čo ,hlavne že si ponadavame.
že s touto skládkou sa nepohne ani za 10 rokov. Dovtedy budete len písať a nadávať.
Pokiaľ nebude upravený zákon na likvidáciu toxického odpadu a zodpovednosť s nakladaním odpadu, slovensko bude len skládkou.
Skúste nájsť niečo podobné alebo niečo v malom napríklad vo Švajčiarsku.
Garantujem Vám, že majiteľ by sa posral, ako by s ním štát zatočil.
Tento majiteľ to má v paži. Prečo? Lebo vie, aké je Slovensko. Žiaľ.
Anonym 5. júla 2020, 16:05
Samozrejme, že nemožno očakávať a ani chcieť, aby magistrát mesta začal podnikať fyzické kroky v odstrňovaní lúženca. Od mesta sa očakáva, že ako samosprávny orgán volený občanmi vyvinie max. úsilie u príslušného št. orgánu (MŽPaRV) na to, aby sa v tejto veci situácia riešila v prospech jeho obyvateľov. A to sa nestalo! Ak by magistrát a MsZ dlhodobejšie vyvíjalo rovnaké úsilie ako napr. vo veci rekonštrukci štadióna a podpory súkromného ŠKF, už by všetci obyvatelia Seredi mohli pozorovať zmeny k lepšiemu.
za odvoz luzenaca by mal zodpovedat „likvidator“ niklovky resp. dnes vsetci majitelia odkupenych nehnutelnosti z byvalej niklovky
Ked vedel rozpredavat „zaujimave“ objekty , mal s nimi ponukat aj cast luzenca
predam 2 satnikove skrinky z byvalej NHS + 2,5 kg luzenca.
Tak?
https://index.sme.sk/c/22439437/budaj-menil-sefa-klucoveho-podniku-predvidal-ho-anonym-vyberal-aj-znamy-mafie.html
Ešte svihnuty matovic sa príde od fotiť, potom popripade aj babkoherecka a nieco pekne bam slubia. Ovšem… Od nich to bude zarucene splneny sľub 😀😀. A neda mi znovu pripomemit majkovi, ze na tu jeho diagnozu nie je liek. Alebo mozna je. Nepisat!!!
Rafinéria Slovnaftu sa stala neoddeliteľnou a často aj kritizovanou časťou hlavného mesta. Roky tvorí súčasť panorámy Bratislavy. A roky vyvoláva otázku, či by ju mala tvoriť aj v budúcnosti.
Dnes si ju kladie aj minister životného prostredia Ján Budaj.
https://www.aktuality.sk/clanok/804817/v-koalicii-sa-rozbieha-debata-o-vystahovani-rafinerie-slovnaftu-z-bratislavy/
Budaj by sa mal starať ako minister o veci,ktoré môže zvládnuť,vidím,že tu namiesto reálnej politiky,začína bluznit a vytvárať situácie,ktoré žiadna vláda nemôže zvládnuť.
Zda sa mi, ze Pan Budaj od volieb este nevytriezvel.
Bud nevie kde je, alebo nevie co chce.
Letisko, pan Budaj, co s letiskom. Nelietaju prilis nizko?
Vystahujme rafinerku. Schwechat mame za rohom…
Sa pani v koalicii uz preberte a nerobte cokotiny. Hanba VAM!
buď ho predčasne zastihla starecká demencia,alebo nasadol na Matovičov vlak s populizmom.
by si mal najsť svoj preukaz, obnoviť skúšky a zavrieť za sebou dvere. Tie dvere na kotolni. Zrazu sú všetci za čistý vzduch a pritom niektorí koaliční narobili toľko smradu, že bude mať čo robiť, aby to vyčistil.
Škoda len, že zabudli ako vykrikovali pred voľbami, akí sú čestní, protikorupční, transparentní.
Ešte stále ich pán novinár nenazve svojim obľúbeným slovom?
Ešte nie, lebo je to jeho kamarát. Objektivita ako vyšitá 🙂
Nikto nie je ideálny. Ani táto vláda. Ale oproti tým gangstrom zlodejom a podvodníkom čo tu ešte nedávno boli sú ako anieli v nebi
Palo 7. júla 2020, 15:11 – nikto nie je ideálny.
S tým súhlasím.
Len mi napíš, ktorá vláda za 100 dní urobila toľko hovadín a podrazov na svojich voličov ako táto „čestná sľubotechna“.
Veď sa držia zubami nechtami, len aby zostal koaličný 4-lístok.
A voliči, slovenský národ? Tých majú už 100 dní v prdeli. Rád by som videl výsledky pre udržanie resp. rast ekonomiky. Keby sa im toto zadarilo, ale tá ich nezaujíma, alebo nevedia to urobiť. Na toľko tlačoviek a sedení, vyjadnávaní, …už mohli mať dávno stratégiu aj na rozbitie japonského trhu. Doteraz rozbili, či dorazili slovenskú len ekonomiku. Skús pochopiť, že ľudia nielenže nebudú mať čo žrať, ale nebudú mať ani začo si kúpiť.
Myslíš si, že „západ“ nám dodá potraviny? A ak áno, aká bude cena?
Alebo si myslíš, že naše poľnohospodárstvo, produkcia, chov či výroba vstane z mŕtvych hneď zajtra?
Rád by som videl tých „anjelov“ akí budú na zemi. Akí budú v nebi je len na nich, ak sa tam vôbec dostanú (minimálne za celoslovenský odrb voličov).
Bolo by dobre sa na tomto mieste ministra ŽP zastať.Slovnaft sa nachádza v bezprostrednej blízkosti jednej z najväčších zásobární pitnej vody v strednej Európe.Minimálne treba nastoliť odbornú diskusiu o tejto problematike,pretože pomaly,ale iste nastupuje éra elektromobilov,vodíkových technológií,nových postupov v chemickom priemysle,ale ak by došlo k poškodeniu zásob vody,bola by to nenapraviteľná katastrofa.
A iba na okraj jedna poznámka:ak o premiestnení tejto výroby niekde za Nitru uvažovali už komunisti,ktorí so životným prostredím neboli veľkí kamaráti,tak niečo v tom asi len bude…
Vláda roberta fica či vladimíra mečiara
Nepises nic konkretne, nemas ziadne argumenty, same zvasty, blaaa, blaaa, blaaa…
Suroviny na vyrobu baterii budu ziskavat dojenim tretich krajin?
Daj sa do obrazu, ake suroviny a aka tazba sa vykonava k vyrobe aku.
Nebude to take rychle, aj ked tlaky kapitalistov su enormne.
Skor by som obmedzil letovu prevadzku. Zamysli sa preco letovu. Nepozeraj na cas presunu…
No a presunut rafineriu, to je ako presunut skrinku s naradim, vsak?
Ako nasi koalicni.
Nic konkretne. Same bla bla bla.
Nic to. Az vyrasties, pochopis.
Mozno 😉
Si stale mimo temy, ja som uz vyrastol a pochopil, mam 53, ty si zatrpknuty, ze ti nieco nevyslo…
Prepacte, k tomu lužencu, píšete tu aké je to toxické a rakovinotvorné,ako je možné že 15 metrov od skládky je rola na ktorej je každý rok zasiate.A naši aktivisti sú vlastne zato že zasypať,takže keď nájdem niekde v prírode kopu bordelu tak ju zasypeme aby ju nebolo vidieť,toto chcú momentálne urobiť prst hore
Minister Budaj v Seredi ocenil prácu aktivistov.
Pridal Miloš Majko 3. júla 2020, 20:31 69
Sereď / “Cierny prach, všade prenikajúci, mastný, karcinogénny. Vetry ho ženu do krajiny, na polia aj na Sered. Ostal po Niklovej huti.” – napísal dnes v podvečer na svoj FB profil Minister životného prostredia Ján Budaj, po návšteve skládky lúženca v Seredi.
Materiál pripravujeme.
……………………………………………………………………………………………………………………………..
Od návštevy ministra Jána Budaja v Seredi uplynul mesiac. Na SOL nevidím žiadny materiál o akcii. Všetko skončilo iba ocenením práce aktivistov?
Mal ocenit aj vas pan Veselicky? Nezastavam sa Budaja ale on je vo funkcii par dni v porovnani s dlzkou vasej posobnosti vo funkciach mesta. Co pre obyvatelov aspon ohladne skladky urobila vasa jasnosť pan Veselicky?
Ľubomír Veselický 29. júla 2020, 8:51 – Lubos, chces napisat pravdu? Nech sa primator pochvali…
A ako skončila tá kauza autobusovej zastávky v Čepeni?
Obyvateľovi je zbytočné hovoriť, aby mi otázku položil osobne. Jeho anonymita vypovedá o jeho odvahe dostatočne. Ale nielen o odvahe. Aj o jeho minimálnych vedomostiach o histórii vzniku tohto problému. Pretože nie ja, ale likvidátor Niklovky Ing. Bohuslav Šmíd predal haldu luženca spoločnosti ABH –BEL s. r.o. za 66 700,- Slovenských korún. Štát rozhodol o uzatvorení fabriky, štát rozhodol o jej likvidácii a nerozhodol, ako majú byť likvidované záťaže, ktoré po fabrike ostali. Luženec ako nechcené dedičstvo zdedili Seredčania a všetci jeho doterajší štyria primátori.
Každý môže reálne urobiť iba to, na čo má schopnosti a kompetencie. Kompetencie ako občania v prípade luženca máme všetci nulové. Môžeme však pôsobiť pri zvyšovaní povedomia občanov..
V záujme získania informácií o vplyve skládok na naše zdravie som zorganizoval účasť Seredčanov na medzinárodnej konferencii – Pamäť Slovenskej krajiny, ktorá sa konala v Bratislave v hoteli Tatra 28.10.2019. Následne som zorganizoval vystúpenie Prof. Ing. Petra Staněka a Prof. RNDr Evy Michaeli Phd. v divadelnej sále Domu kultúry v Seredi 22. 11. 2019. Záujem asi 50 obyvateľov dostatočne ukázal, ako „veľmi“ nám všetkým záleží na prostredí, v ktorom žijeme. Som členom petičného výboru petície, ktorej sme dali názov „Chcem žiť v čistej krajine“. Zabezpečil som distribúciu petičných hárkov do niekoľkých väčších subjektov v Seredi.
Po ocenení od ministra Budaja netúžim. Ale zaujíma ma, čo za ten uplynulý mesiac urobil pán minister pre riešenie skládky luženca. Oficiálne mesto nedostalo dodnes o tejto veci žiadnu informáciu.
Milošovi Majkovi iba otázka. Kedy si na SOL prečítam sľubovaný materiál, ktorý pripravuje od 3.7.2020? (Viem, že nič nové nevymyslí., Iba ak by písal o tom, aká bola jeho predstava o návšteve ministra v Seredi, a ako to nakoniec dopadlo.)
Primátor má dosť materiálov, ktoré preukazujú jeho snahu riešiť nie s jedným, ale aj nasledujúcimi spoločnosťami , ktoré vlastnili skládku. Odvoz luženca i prekrývanie skládky zeminou. Stačí si prečítať článok I. Tóthovej na webovej stránke mesta „Mesto Sereď má už niekoľko rokov záujem vyriešiť problém skládky luženca“ z 21.5.20120. Aj list zo 16.6.2020 adresovaný primátorom mesta a starostom Dolnej Stredy ministrovi Budajovi a jeho odpoveď z 19.6.2020 sú dôkazom toho, že aj po 28. februári 2020 má Martin Tomčányi stále snahu náš spoločný problém riešiť. Bez účasti štátu to ale nepôjde.
Citujem vyjadrenie primátora mesta z 21. mája t.r.
„Tento problém súvisí s bývalou prevádzkou Niklovej huty v Seredi a prášenie poznajú občania mesta Sereď a niektorých obcí už ca 50 rokov. Som primátorom mesta 10 rokov a v prílohe máte všetky záznamy a aktivity, ktoré sme za tento čas urobili v danej veci. O problém sa zaujímalo mnoho ľudí, avšak bez výsledku. Naposledy som poskytol všetky materiály týkajúce sa skládky luženca aj novinárovi z portálu – Aktuality.sk pánovi Petrovi Sabovi, ktorý je v súčasnosti členom komisie pre rozvoj mesta Sereď. Mnoho ľudí nevie, že skládka je v súkromnom vlastníctve a mesto nemá reálny dosah na vyriešenie tohto enviromentálneho problému. Túto skládku ako aj iné enviromentálne záťaže na Slovensku musí vyriešiť štát – ministerstvo životného prostredia SR. Dovolím si povedať, že nielen ja, i starostovia okolitých obcí, ale i všetci občania nášho regiónu, privítajú akúkoľvek aktivitu, ktorá bude viesť k vyriešeniu tohto problému.“
Pan Veselicky presne ako som predpokladal. Len kopa reci a nic viac. A to iste je vidiet aj pocas celeho vasho zivota. Ale teraz k veci. Pisete a stale sa aj s primatorom vyhovarate ze nemozete nic lebo skladka je v sukromnych rukach. Tak kurva ked obyvatel si vysepe pred dom strk uz ma pokutu a tu preco tak nekonate? Kolko pokut a v akej výške ste udelili tomuto majiteľovi za takuto zdraviu skodlivu skladku? Ked to niekto kupil tak vedel co kupuje a vedel ze kupou kupuje a prebera aj zodpovednost. A aj ked to ma na svojom pozemku to je jedno. Ak ide o nebezpecny a skodlivy material tak mesto ma moznosti. Preco mesto nekona tak ako mu to umožňuje je zakon? Takze kolko a v akej výške mesto udelilo pokút majitelovi???
Pan Veselicky a este k tej vasej blbej poznamke k mojej anonymite. Ja niesom verejne činná osoba dokonca platena,na rozdiel od vas tak preto ta anonymita. Ale aj aj tak viete kto som. Takže tak. A na zaver nestojim o vas a hlavne primatorov zákerný revanš.
Pán Veselický aká firma vám robí stavebné práce doma?Pochválte sa občanom kto a ako komu v zastupiteľstve hlasuje za kamošov?Pán Veselický píšem slušne aj mi odpoviete?
Obyvatelovi!
Z mojej strany nie kopa rečí, ale kopa argumentov.
Vy ich nemáte a tak moju poznámku hodnotíte ako blbú. Témou článku bola informácia M. Majku o tom, že materiál pripravuje. Určite iba on, lebo 27.6.2020 k bývalej Niklovke prišiel spolu s županom aj ministrom. Ostatní novinári a niekoľkí poslanci tam v tom čase už čakali. Prečo aj oni nerobili ministrovi a županovi doprovod, vie iba Majko sám. A možno by aj o tom mohol napísať v tom „pripravovanom“ materiáli. Nemyslím si, že moja poznámka o Vašej neinformovanosti o histórii luženca, alebo zámernom ignorovaní faktu, že luženec je výsledkom nečinnosti všetkých vlád o roku 1989, bola blbá. Vás nezaujíma, čo M. Majko chcel napísať a už vôbec nie fakt, že niečo čitateľom SOL sľúbil, ale do dnešného dňa to nesplnil. Ak si myslíte, že primátor môže donútiť konateľa spoločnosti, ktorá vlastní luženec, aby ho zlikvidoval podľa obsahu zmluvy o nadobudnutí luženca, tak mi to napíšte. Zmluvu s prvým vlastníkom neuzatváralo mesto Sereď, ale likvidátor Niklovky. Pokuta dnešnému vlastníkovi luženca udelená bola rozhodnutím o správnom delikte, ktoré nadobudlo právoplatnosť 26. 7 2019. Keby ste čítali článok I. Tóthovej „Mesto Sereď má už niekoľko rokov záujem vyriešiť problém skládky luženca“ z 21.5.2020 aj s prílohami, tak to viete. Snahu niečo si o veci zistiť nemáte.Túto otázku preto považujem za zodpovedanú dňom uverejnenia spomínaného článku. Ak niekto vysype materiál pred dom, porušuje platné VZN a mestská polícia vo veci vždy koná. Nie však rýchlym udelením pokuty, ale výzvou na odpratanie. A to ešte musí platiť, že miesto pred domom je pozemok vo vlastníctve mesta. Tak tu nekurvujte, a overte si to u náčelníka mestskej polície. Neviem kto ste. Vás ako aj väčšinu ostatných anonymov vnímam ako frustrovaných ľudí, ktorí svoju anonymitu obhajujú strachom. Podľa Wikipédie je frustrácia vnútorný stav organizmu, ktorý vzniká, ak je nejaká dôležitá potreba síce vzbudená, no jej uspokojeniu sa kladie do cesty ťažko prekonateľná alebo neprekonateľná prekážka. Frustrácia je spravidla podkladom agresie. Frustrácia je jedna z náročných životných situácií. Koniec citátu. Teraz chápem istý stupeň agresivity v slovách, ktoré ste napísali. Spomínam si na jeden výrok. Ľudia si môžu prestať rozumieť, ale môžu ostať voči sebe slušní. Toľko k mojim ambíciám na zákerný revanš. Nemám oň záujem.
Občanovi! Všetky práce, ktoré boli doteraz na našom dome robené, objednávam podľa možností dodávateľov a mojich potrieb. Je mi jedno, či sú to firmy, alebo živnostníci zo Šintavy, Serede, alebo blízkeho okolia. Ja objednám, dodávateľ prácu urobí, a za prácu a materiál zaplatím. Sú korektné vzťahy a sú kamarátske vzťahy. So všetkými dodávateľmi mám korektné vzťahy. A to mi dáva absolútnu slobodu pri hlasovaní v zastupiteľstve. Ak máte záujem, príďte zajtra ku mne do práce, a môžeme si o dodávateľovi aktuálne vykonávaných prác u nás (LRL PROFITECH, s.r.o.) pohovoriť. Vy píšete slušne, ja Vás slušne pozývam.
😀😀😀 aha tak ze to je ta firma ktora dostava vsetky lukratívne zakazky mesta. To je nahoda, co? Dufam ze ste mu tu zmluvu na Garbiarsku pekne a vrucne poriesili 🤝💯Du blejt velebnosti. A teraz k veci.
Pan Veselicky napiste obyvatelom kolko mala skladka luzenca uz majitelov za tie roky od rozpadu niklovky? A nasledne kolko mesto zvolalo štátnych stavebnych dozorov kazdemu majitelovi a kolko dostali v prvom rade pokut a v druhom rade ake nariadenia a opatrenia im mesto nariadilo. Lebo toto vsetko su zakonne pravomoci mesta. Cize primatora a jeho ludi na meste. Nie stale dokola tie iste rozprávky ale fakty a cisla. Konkretne kazdemu majitelovi ake nariadenia a kolko pokut kazdemu bolo udelených a v akej výške. To by mali byť verejne dostupne informacie od vas, pan Veselicky.
A vidim ze pan Veselicky Mgr. Sladkovičovo je uz aj MUDr. co urcuje inemu diagnózu, flustraciu. A priznam sa vam pan Veselicky ze ju mozno mam. ale ak tak jedine z ludi ako ste vy a kopu dalsich co len parazituju na obyvatelstve a systeme
Ľubomír Veselický 29. júla 2020, 21:21 – Lubos, Ty si uz fakt prepnuty? Ty akym pravom ukolujes mna? Ja som snad povinny nieco robit lebo som plateny z verejnych zdrojov, alebo Ty?
Lubo, hanbi sa. Fakt, hanbi sa…
pre Obyvatel 29. júla 2020, 22:49
Flustráciu? 🙂 Čo to prosím je? Niečo odvodené od flus-flus všade okolo seba? 😀 No veru, je skutočne možné že ju máte.
A teda pán Majko snád ešte nejaký dodatočný materiál pripraví keď to spomenul, možno sa podarí aj z tejto strany Vianoc. A možno aj nie..
Excalibur to bolo len na odlahcenie ze Veselicky robi uz aj diagnostiku cloveka na obranu svojej neschopnosti. Ale uvidime ci sa dockame faktov a cisiel na moje otázky alebo zas len kopu reči jak koza bobkov
Obyvatelovi! Ste úplne vedľa . Pojem „lukratívna zákazka“ používajú ľudia vtedy, keď chcú naznačiť výhodnosť obchodného vzťahu pre protekčného dodávateľa. Všetky akcie podliehajúce verejnému obstarávaniu boli pripravené a realizované podľa zákona. Príklad. Športovú ulicu sme robili na tri etapy. Prvé dve vyhrala v súťaži jedna spoločnosť, tretiu iná. Blejt môžete akurát tak z vlastnej neschopnosti vidieť veci objektívne. Pre mesto Sereď a jeho obyvateľov nie je rozhodujúci počet vlastníkov skládky. Ten si môžete z istiť v obchodnom registri. Ľudia, ktorí sa o luženec zaujímali, to vedia. Mali sme zvolať štátny stavebný dohľad? Opäť ste mimo misu, lebo – Štátny stavebný dohľad je špecifická činnosť orgánov štátnej stavebnej správy, ktorú pre bežné stavby (okrem stavieb povoľovaných špeciálnymi, vojenskými a inými stavebnými úradmi) vykonávajú poverení zamestnanci stavebných úradov, krajských stavebných úradov a Slovenskej stavebnej inšpekcie (§ 99 stavebného zákona), v istej miere nezávisle od seba. Zamestnanci SSI poverení výkonom dohľadu sú inšpektori, ktorí sú priamo orgánmi dohľadu. Účelom štátneho stavebného dohľadu (§ 98 ods. 1 stavebného zákona) je ochrana verejných záujmov, práv a právom chránených záujmov právnických a fyzických osôb, vyplývajúcich z uskutočňovania stavby alebo jej zmeny, z vlastností stavby pri jej užívaní, z odstránenia stavby, z terénnych úprav, prác a zariadení. Skúste dať podnet na zvolanie štátneho stavebného dohľadu na skládku polymetalického prachu.. Ak sa Vám to podarí, dajte vedieť. Mesto súkromnému vlastníkovi haldy nemôže nariaďovať nič. Podľa § 4 ods. 3 písmena h) zákona o obecnom zriadení – Obec pri výkone samosprávy najmä – utvára a chráni zdravé podmienky a zdravý spôsob života a práce obyvateľov obce, chráni životné prostredie, ako aj utvára podmienky na zabezpečovanie zdravotnej starostlivosti, na vzdelávanie, kultúru, osvetovú činnosť, záujmovú umeleckú činnosť, telesnú kultúru a šport. Čo možné bolo, to Martin Tomčányi urobil. Zaujímavé, že na snahy predchádzajúcich troch primátorov riešiť luženec sa doteraz nepýtal nik.
29.7.2020 o 14.41 ste napísali: „Ja nie som verejne činná osoba dokonca platena, na rozdiel od vas tak preto ta anonymita.“
Čo vám bráni? Ak máte toľko nápadov, kandidujte na poslanca alebo rovno primátora! Ak potom s niečím nebudete spokojný, budete môcť nadávať iba sebe. Ale možnosť je aj taká, že poslancom ste, a aby ste si mohli kopnúť, vystupujete anonymne.
Na príspevok Miloša Majka!
Miloš Majko 3.7.2020 verejne deklaroval, že „Materiál pripravujeme.“ Do 30.7.2020 ho neuverejnil. Ale ja som prepnutý. Nie ten, kto niečo sľúbil a zatiaľ neplní. Nikoho neúkolujem. Majko sa úkoloval sám svojim prísľubom. Z jeho vyhlásenia mu vyplýva povinnosť informovať čitateľov SOL. Možno by sme sa dozvedeli, kto bol šedým scenáristom stretnutia ministra a župana v Seredi 27.6.2020. A možno sa aj také stalo, že generálnu riaditeľku kancelárie ministra Dagmar Fűle sa niekto snažil presvedčiť , že prítomnosť štatutárov Serede a Dolnej Stredy pri obhliadke luženca ministrom nie je vhodná (!), lebo sa vraj budú správať konfrontačne. Možno by sme sa dozvedeli, prečo boli článkom „Minister Budaj v Seredi ocenil prácu aktivistov“ do popredia vystrčení aktivisti, ktorí pol roka po spustení petície CHCEM ŽIŤ V ČISTEJ KRAJINE (22.11.2019) vyhlásili petíciu Z čiernej na zelenú (25.6.2020), kde v bode 2 žiadali zabezpečiť rozšírený a funkčný monitoring kvality ovzdušia, podzemných vôd a pôdy, zabezpečiť dohľad a pravidelné vyhodnocovanie potenciálnych rizík spojených s haldou lúženca a areálom bývalej niklovej huty.
Pritom môj prvý telefonický kontakt s pracovníkom SHMÚ, s ktorým sme začali komunikáciu o umiestnení novej monitorovacej stanice kvality ovzdušia bol 4. augusta 2016. 16.6.2016 nám zo svojej služobnej e-mailovej adresy poslal L. Čaracký žiadosť o prenájom 12 m2 pre umiestnenie monitorovacej stanice. 14.7.2020 po dlhých štyroch rokoch bola táto stanica na Vinárskej ulici postavená.
Tieto informácie sa od Miloša Majku ale nedozvieme. Pretože verejnosť musí byť presvedčená, že „staré vedenie mesta“ nič nerobí, za nič nestojí, patrí do basy a iba mladí ambiciózni aktivisti sú spásou Serede, hoci v prípade bodu 2 ich petície navrhli niečo, na čom to „neschopné“ vedenie mesta pracovalo už pred štyrmi rokmi.
O tom, že práve primátor Serede a starosta Dolnej Stredy prostredníctvom poslankyne OZ Dolnej Stredy S. Lošonskej, ktorá zabezpečila pre ministra J. Budaja a župana J. Viskupiča terénne vozidlo, sa z „pripravovaného“ článku Miloša Majka tiež asi nedozvieme.
Zaujímavá by ale určite bola informácia prečo nie je na webovej stránke Ministerstva životného prostredia návšteva ministra (27.6.2020) v Seredi uvedená v tlačových správach 2020. V časovom slede sú tam tieto informácie:
Minister Budaj podporil unikátny dunajský projekt
29.06.2020 Minister životného prostredia Ján Budaj sa podpisom memoranda o spolupráci pri ochrane a obnove Dunaja prihlásil k myšlienke vytvoriť Bratislavský dunajský park. Stalo sa tak symbolicky 29. júna, keď si pripomíname Medzinárodný deň Dunaja – Danube Day.
a
Stanovisko envirorezortu k synantropným prejavom medveďov v okolí Liptovského Hrádku
26.06.2020 Ministerstvo životného prostredia SR obnovuje pravidlá postupu v prípade dravých šeliem, ktoré sa opakovane ocitnú v rizikovom kontakte s miestnymi obyvateľmi. V tomto období sme zaznamenali kontakty medveďov s obyvateľmi na viacerých miestach, naposledy sa tak stalo v Liptovskom Hrádku.
Želám všetkým príjemný deň!
Oprava. Ladislav Čaracký z SHMÚ poslal svoju žiadosť 16.8.2016 a nie 16.6.2016, ako som omylom napísal vo svojom príspevku.
Ľubomír Veselický 30. júla 2020, 11:26 – Lubos, inak ako paranoja sa Tvoje komentare nazvat nedaju.
Nemaj obavy, material bude – minister predsa do Serede nechodi casto. Na rozdiel od Teba a Tvojho sefa, minister na 30 rokov neriesenej enviromentalnej zatazi si nerobi PR. Material bude vtedy, kedy bude mat zmysel, nie kedy si chce robit primator reklamu. Mal 30 rokov na kroky, ktore by riesenie problemov posunuli dalej rovnako, ako pri kastieli.
Chapem, ze Ty vo svojom svete nechapes, ako zanedbatelne su pre KAZDEHO ministra osobky tuziace svoju fotografiu s nim si vycapit na FB alebo pouzit v kampani do dalsich volieb.
Na rozdiel od Vas (a toto vylucne ber ako moju osobnu poznamku) Jan Budaj nie je „len ministrom“, ale osobnostou, ktora je trvale zapisana do kazdej encyklopedie nielen u nas, ale z celosvetoveho pohladu ako spolutvorca novodobych dejin a demokracie v krajine. A Ty vies, ze nekecam. Knihkupectva mam rad a travim v nich cas aj v zahranici. Vies dobre, ze mam v kniznici viac ako 4000 knih.
Lubo, pocul som, ze tie ocakavane fotky Vam velmi nevysli – to sa stava. Ale aktivisti, ktorym ste ani neoznamili, ze sa tu nieco kona, maju fotky fajn. A o posunutie veci dopredu predsa ide, nie?
Inak nieco som pocul, ze uz v septembri bude nejaky velky material o skladke luzenca – mozno na to cakas. 😉
Ale aby rec nestala a aby si si zasluzil vyplatu – zastavim sa pre kopie podkladov, ktore boli na ministerstvo primatorom odovzdane. Mozem, ze ano?
pán Veselický, podľa Vašich slov tá druhá petícia s bodom o monitoringu vznikla 25.6.2020 a monitorovacia stanica 14.7.2020, náhoda? Tak predsa len tá petícia na niečo bola dobrá, vtedy ste si asi spomenuli na tú žiadosť z 2016 a zrazu to išlo rýchlo…
… a ani ja nie som frustrovaný ako anonym, iba sa bojím vašej pomsty, mám rodinu, ktorá mi tu žije.
pannu madovú, vy uštipáci dvaja, teda traja 🙂 Že vás to aj baví stavať sa takto detinsky už roky na zadné. Múdri ste ako rádiá teda, to sa musí uznať
Pán Veselický, tak veľmi sa mesto zaujímalo o lúženec, že na meste chýbajú základné informácie ako štúdie a podobné, ktoré by ste na oddelení ŽP len ťažko hľadali. Ale stačí si ich vypýtať napríklad od ministerstva ako to urobili občania mesta. Na oddelení sú maličké kôpky týkajúce sa malého znečistovateľa ovzdušia….
Mesto si tiež nevšimlo, že nájomca resp. firma odvážajúca lúženec začala odkrývať ďalšie a ďalšie kazety (v zatrávnenej a zarastenej časti!) v priebehu od roku 2014 – do roku 2018 do podnetu občana si to na úrade nikto nevšimol. Takže asi tak sa zaujímate o tú skládku.
Pán Veselický, kedy prvýkrat chcelo SHMU umiestniť stanicu v Seredi, bolo to určite až v roku 2016? Nebolo to náhodou skôr a vedeniu sa pôvodné umiestnenie vôbec nepáčilo?
A posledná myšlienka, ako hovorí petícia CHCEM ŽIŤ V ČISTEJ KRAJINE o Seredi? Nijak. To len vy stále s Tóthom kvákate všade ako je to o Seredi a Niklovke, pritom tam o Seredi nie je ani čiarka. Chcem vedieť ako by ste túto petíciu vysvetľovali kompetentným , že vlastne majú začať odstraňovať enviro záťaže na celom Slovensku práve v Seredi.
Presne ako som predpokladal. Pan Veselicky len kopa reči jak koza bobkov ale nic konkretne. Ziadne pokuty a ziadne podnety zo strany mesta na statne stavedne dohlady. Pan Veselicky ta skladka je v katastralnom území mesta a obce. To znamena ze prave mesto a obec ma konat a zvolavat statne stavebne kanania. Ano maju možnosť koordinovat svoju činnosť a zapojit do toho aj dalsie statne organy. Nie ja alebo občan musi podat podnet ale mesto moze konat a na zaklade vlastnej iniciatívy pripade podnetu vas alebo primatora. Preto sa pytam este raz. Kolko takychto statnych dozorov iniciovalo mesto majitelom skladky nebezpecneho a zdraviu škodlivého odpadu a kolko udelilo pokut a v akej výške. Zatial od vas nic konkretne necitam. Sama omačka. Ale treba si uvedomit fakt ze zo skladkou sa doteraz len kseftovalo. Bez zodpovednosti. Ale ked si niekto taketo nieco kúpi to znamena ze to kupi s vidinou zisku. A tu uz nastupuje aj zodpovednost za jeho konanie. A teraz k tej vasej rozpravke vyberoviek. 😂 Keby som nepoznal tu vasu doma pracujucu firmu a cele to pozadie a historiu zakaziek tak by som vam aj na tie vase reči o transparentnosti aj skočil😀.
Anonymovi z 30.7.2020 12.45
S touto Vašou konštrukciou ste si veľa námahy nedali. Petícia z 25.6.2020 nemá s umiestnením stanice 14.7.2020 nič spoločné. Pretože nájomnú zmluvu na pozemok pod stanicou schválilo MsZ 10. 11. 2016 uznesením č.171/2016 v znení : Schvaľuje v zmysle § 9a, ods. 9 písm. c) zákona č. 138/1991 Zb. o majetku obcí v znení neskorších predpisov nájom nehnuteľného majetku mesta, a to časti parcely č.303 zastavané plochy a nádvoria evidovanej na Okresnom úrade v Galante, katastrálny odbor na mape určeného operátu ako parcela registra „E“ na LV č. 591. v k. ú. Sereď vo výmere 12 m2 za účelom umiestnenia monitorovacej stanice kvality ovzdušia na dobu neurčitú za cenu 1 €/m2/ rok uplatnením výnimočného postupu ako prípad hodný osobitného zreteľa, pretože sa jedná o využitie pozemku na verejnoprospešný účel -umiestnenie monitorovacej stanice kvality ovzdušia v záujme ochrany a podpory verejného zdravia, rozšírenie monitorovacích bodov Národnej monitorovacej siete kvality ovzdušia a skvalitnenie hodinového informovania obyvateľstva mesta Sereď o kvalite ovzdušia žiadateľovi Slovenskému hydrometeorologickému ústavu, Jeseniova 17, 833 15 Bratislava. Hlasovanie: prítomných 16, za 15, proti 0, zdržal sa 1
Anonymovi z 30.7.2020 13.11
Ak sa bojíte, je to Vaša vec
Tomu, čo vie z 30.7.2020 13.57
Na čo by mestu boli štúdie o luženci? Štúdie dáva mesto vypracovať odborným subjektov vtedy, keď má záujem niečo napríklad stavať. Štúdia je iba štúdia. Štúdiu si mohol dať vypracovať napríklad Odbor životného prostredia Okresného úradu, aby sa mal čím zaoberať. Seredčania potrebujú haldu odstrániť nie preštudovať jej obsah. Označujete sa ako „Ten, čo vie“ .Ak viete, napíšte a preukážte dátum, kedy mesto Sereď dostalo ponuku na umiestnenie monitorovacej stanice pred 4. augustom 2016, a kto konkrétne umiestnenie stanice odmietol. Ak to nenapíšete sem do diskusie, tak neviete.
Na území Slovenska je viac a oveľa nebezpečnejších skládok ako luženec. Obsah našej petície skutočne hovorí o skládkach na celom Slovensku. Z jednoduchého dôvodu. Tí, čo sme petíciu pripravovali sme ju nekoncipovali tak, aby bola riešená iba halda luženca a ostatní občania Slovenska v ohrozených lokalitách mohli pokojne na následky znečistenia zomierať. Sebcom žijúcim pod heslom „Čo ma je po ostatných, hlavne, že ja mám nohy v suchu“ takýto princíp ale ťažko vysvetlíte.
Preto boli adresáti petíciou požiadaní o prijatie týchto opatrení:
1. Zaviesť systémové opatrenie k presnej identifikácii nelegálnych a environmentálnych skládok odpadu. Poskytnutie informácií štatutárom dotknutých samospráv , kto je vo všetkých prípadoch environmentálnych skládok za aktuálny stav zodpovedný.
2. Prehodnotiť súčasnú klasifikáciu skládok a zaradiť ich podľa skutočného nebezpečenstva pre životné prostredie.
3. Na webovej stránke Ministerstva životného prostredia SR zverejniť, v akom čase budú tieto skládky odstránené, ako budú zlikvidované, asanované alebo rekultivované.
4. Kontrolovať povinnosti vlastníkov skládok a bezodkladne uplatňovať sankcie voči nim v prípade ich nečinnosti pri likvidácii enviromentálnych záťaží.
Pre určenie poradia dôležitosti je rozhodujúci práve bod č. 2. našej petície.
Pán Veselický včera som sa vás pýtal na firmu ktorá u vás doma vykonáva stavebné práce.Napíšte prosím jej názov.A hneď môžete aj napísať ako ste hlasoval z funkcie poslanec pri zmluve pre túto firmu.Pán Majko sledujem že vás zaujíma Veselický tak sa ho pítajte na to.
Moc nesledujem tuto kauzu okolo Garbiarskej budovy ale počitam ze Veselicky zahlasoval Šipkovej firme vsetko co potreboval, ved z mestskeho cize od obyvatelov krv netečie. A na revanš vďaky pracuje Šipkova firma uňho doma. To je transparentnost ja hovado. Podla Veselickeho je to ok a kludne tu bude obyvatelov odrbavat nadalej. Du blejt velebnosti. A na konkretne otázky nereaguje lebo nema ako ked mesto nekonalo tak ako by malo a mohlo.
Vôbec nerozumiem prečo pán Veselický útočí aj na iných aktivistov. Veď dobre on niečo robil a teraz robia niečo aj mladí. Mladšia generácia nebola zasiahnutá tím čo robil on a je na mieste, že aj oni sa o niečo snažia. Veď im ide o spoločnú vec, tak sa majú spoločne do toho obuť. Vždy platilo viac hláv viac rozumu. Takto to vyzerá ako urazené ego = veď ja som robil a robím tak načo sa do toho montujú iní. Nikto ho nevinil, ale on z ničoho nič mal podprahové útoky na „vystrčených aktivistov“. Majú nás spájať spoločné záujmy a nie hľadať rozdiely – tentoraz iba v spôsobe riešenia toho istého problému. Je uznania hodné aj jedno aj druhé.
ješitnosť a urazené ego – otazka je podstatne vaznejsia – preco Veselicky NEoznamil aktivistom, kedy a kde bude minister. Preco preferoval vylucne peticiu, v ktorej je ON SAM v peticnom vybore.
Keby takto Veselicky jednal ako obcan, bolo by to nemoralne, lebo nepochybne vsetkym ide o spolocnu vec.
Ked takto ale postupuje z pozicie predstavitela Mesta Sered a cloveka manipulujuceho s informaciami, stoji otazka aky ucel vedenie mesta sleduje.
Tak si to zrekapitulujme.
Ten čo vie 30.7.2020.13.57 stále nenapísal, kto z vedenia mesta a kedy pred 4. augustom 2016 odmietol ponuku SHMÚ na postavenie Monitorovacej stanice v Seredi. Buď nemá čas, alebo skutočne nevie.
Pre Občanovi 30. júla 2020, 15:51 a Obyvatelovi 30. júla 2020, 19:33!
Objednal som prácu u spoločnosti LRL PROFITECH, s.r.o. Sereď. S mojim hlasovaním v MsZ to nemá nič spoločné. Ak by to tak bolo (podľa vašej logiky), tak pracovníci pána Šipku budú musieť „na revanš“ pracovať aj u ďalších deviatich poslancov, ktorí 13.2.2020 hlasovali tak ako ja. Vypovedanie zmluvy s touto spoločnosťou, ako to následne navrhli niektorí poslanci, skomplikovalo situáciu, posunulo dátum ukončenia diela a vyvolalo požiadavku dodávateľa na dodatok zmluve. Ukazuje sa, že práve o toto tým poslancom išlo. Čím horšie, tým lepšie. Heslo dňa: Komplikovať proces schvaľovania, pripomienkovať na poslednú chvíľu, odsúvať rozhodnutia zastupiteľstva návrhmi na prerokovanie materiálov nasledujúcom rokovaní o mesiac, dva, tri.
Pre ješitnosť a urazené ego 31. júla 2020, 8:48!
O akom útoku hovoríte? Aktivisti prišli s petíciou pol roka po tej, ktorú sme vyhlásili 22.11.2019. Členka petičného výboru M. Sabová Dudášová tam bola aj s manželom Petrom. Idú svojou cestou. V poriadku. V komentári k ich informácii v SN som napísal: „Petičný výbor petície Z čiernej na zelenú vnímam ako aktivitu skupiny mladých, ktorí sa nestotožnili s pol roka bežiacou petíciou Chcem žiť v čistej krajine a možno chcú dokázať, že vedia urobiť lepšiu petíciu. Zviditeľňujú sa teda ako vedia. Neberiem im to, ale uvažujem, ako sa asi bude tváriť minister životného prostredia, keď dostane na stôl dve petície s rovnakým cieľom a bezmála totožným obsahom jednotlivých požiadaviek.“ Nevyplýva z mojich slov dostatočne jasne, že postoj mladých aktivistov rešpektujem? Mimochodom. Na to, aby som sa urážal, nemám čas.
Pre Miloš Majko 31. júla 2020, 9:17!
M. Majko robí z čitateľov SOL hlupákov. M. Sabová Dudášová pracuje na odbore komunikácie VÚC Trnava. V prípade petície Z čiernej na zelenú je kontaktnou osobou pre médiá. Stretnutie ministra Jána Budaja v Seredi spoluorganizoval župan Jozef Viskupič. Otázku Miloša Majka prečo Veselický neoznámil aktivistom, kedy a kde bude minister, vnímam ako keby hľadal, čo mi má prišiť. Mal som M. Sabovej Dudášovej oznamovať to, čo vedela skôr ako primátor Serede a starosta Dolnej Stredy? Podľa fotografií boli na stretnutí s ministrom traja z piatich členov petičného výboru. M. Sabová Dudášová, O. Kurbel a V. Javor. M. Majka trápi skôr iná otázka. Odkiaľ sa dozvedeli o akcii a čase jej konania tí ďalší, ktorí boli pri halde 26. 6. 2020? A prečo tam bol aj primátor Serede a starosta Dolnej Stredy, ktorých tam údajne minister nechcel?
Ľubomír Veselický 31. júla 2020, 12:16 – Lubos, ak niekto zavadza, tak znovu Ty.
Na mieste si nebol, no vyjadrujes sa a nepises – „myslim si“, alebo „bol som informovany“.
Ja mam informacie (zaznamenane) od aktivistov, ktori jasne a zrozumitelne timu ministra potvrdili, ze o navsteve ich MsU ani vedenie mesta NEinformovali a ziadne informacie im nedali.
Ak povazujes zistovanie informacii od inych zdrojov (odkial by ich mali, keby Mirka na VUC nepracovala, alebo keby organizatorom bol niekto iny) za relavantny a dostatocne odovodneny postup, tak sa necudujem, ze veci v meste vyzeraju tak, ako vyzeraju…
Diskriminaciu niektorych OZ a obcianskych aaktivit v meste pozname velmi dobre uz viac ako 7 rokov. Aj o tom bude neskor rec, no hlavne v inych suvislostiach. Vychadzajuc z vyjadreni pritomnych, si konkretne Ty osobne informacie posuval len „svojim ludom“ a tak veci aj dopadli.
Pokial viem, minister neprisiel robit PR, ale oboznamit sa a riesit enviromentalnu zataz, ktoru systematicky samosprava ignoruje (nedostatocne riesi) uz 30 rokov.
Partia aktivistov vdaka aktivnym ludom ktorym o vlastne PR nejde, za par tyzdnov urobila viac, ako sucasny primator za 30 rokov a to je od revolucie poslancom a MsU dohromady.
Nebol som organizatorom programu ja, takze ma nezatahuj do niecoho, s cim nemam nic spolocne. A Lubos, nedavaj mi do ust nepravdy ako uz niekolko krat, kde Ti zamestnanci mesta museli dokazat, ze si ucelovo vymyslas, aby si ucelovo poskodil mne a mojej rodine. A vies dobre, ze ked nieco napisem verejne, mam dokazy.
https://www.aktuality.sk/clanok/817696/mesacna-krajina-pri-seredi-30-rokov-tam-lezi-toxicka-skladka-albanskej-rudy/
este raz Aktivisti.
Nie som odbornik, ale hovorim vam, ze este dalsich 30 rokov budete skladku obchadzat, kym sa veci pohnu.
Ale to uz ani ja, ani vy a ani budajko tu na svete nebude.
Toto vase je len bumbumbum, aby akoze sa nieco robi 😉
No, neurobi.
aktivisti, aktivisti,… 1. septembra 2020, 12:46 – ak bude riesenie na Tomcanyim, tak ano.
Je v priprave material, ktory presne popisuje, ako NEkonal (konal nedostatocne) urad pocas 20 rokov, kedy bol Tomcanyi poslancom, ale aj pocas doby, kedy je primatorom.
Ako sa Mesto Sered vyjadrilo k trestnemu osznameniu, ktore nepodal primator za poskodenych obcanov a obyvatelov, ale OZ.
A o tom, kedy zacal „konat“.
Teraz to je na dobrej ceste. Nie je to na rok, ani na jedno volebne obdobie. Ale je to o nastaveni pravidiel a to sa deje.
Materiál, ktorý popisuje ako nekonal, resp. konal nedostatočne, luženec neodstráni.
KAM s luzencom?
Ci len tak, niekam do inej jamy?
Zmena majitela ci vlastnika luzenca to nevyriesi.
Ani VAS Budaj. A ak si myslite, ze sa veci pohli, tak (sorry) – HAHA 😀
To, co NErobila obcanmi platena samosprava na cele s primatorom Tomcanyim, je dolezite. Nebude sa nam starat o prostredie nik zo Sale, Pezinka ci Bratislavy. Ti maju svoje problemy.
A najskor by bolo dobre aspon co to nastudovat o probleme a az nasledne nikeho (kohokolvek) atakovat menovite.
Keby ste boli pod prispevkom podpisany, boli by ste na srandu verejnosti.
?
smiesne.
Neviem kto je zatial na srandu.
Anonymi, ci nasi niektori „obycajni“ politici.
na srandu verejnosti 1. septembra 2020, 16:32 – na srandu verejnosti je zatial ZIAL primator, ktory 30 rokov aktivne nekonal a zacal az vtedy, ked videl, ze uz je v rade posledny.
Konali len aktivisti, ktori na rozdiel od samospravy, mozu ne vec len upozornit. Samosprava ma v rukach ine paky a sankcie.
A dnes nie je pre obcanov prioritou odstranenie milionov ton luzenca.
je prezit od vyplaty po vyplatu.
Priorita je zabezpecit rodinu. Z tychto kapitalistickych kecov je ludom, ktori prezivaju z mesiaca na mesiac na vracanie.
Luzenec je tam 30 rokov, dalsich 30 tam este bude, ale budu aj ti, ktori maju dochodok 280eur?
Po odcitani najmu a liekov im zostane dostatok …?
Ci povinne zozerie 20 kilo luzenca namiesto karbosorbu, aby sa neposrali?
Kazdy ma iny pohlad na vec.
Ďalšie komentáre v budúcom storočí.
Prekvapuje niekoho dnešná realita?
Na začiatku Pavol Kurbel písal ódu na Jána Budaja. Citujem!
Pavol Kurbel 3. júla 2020, 23:00 Pri
Budaj je prvý minister ktorý má skutočný záujem riešiť tento problém. Na pozvanie predsedu samosprávneho kraja sa prišiel osobne pozrieť na tento aj hlohovecký problém. Nikdo iný pred nim si tú námahu nedal. Vďaka pán Budaj a vďaka aj predsedovi samosprávneho kraja Viskupičovi, že ho pozval, aby sa osobne presvedčil, čo za “ svinstvo “ tu dýchame.
Po troch rokoch zhasla fajka. A nielen to.
Odporúčam vypočuť si toto:
http
Čítajte ráchlo. Dlho to tu nebude.
Ľubomír Veselický 1. novembra 2023, 17:58 Pri – najskor bol administratorom zmazany cely Tvoj prispevok, no ja som ho po odstraneni nepovolenej reklamy vratil nazad, aby som mohol relevantne reagovat.
Lubos,priemerne inteligentny jedinec si dnes potrebne aktualne uverejnene informacie dohlada aj bez toho, aby si Ty SYSTEMATICKY a CIELENE PORUSOVAL pravidla diskusie na SOL.
A teraz „rachlo“ k Budajovi a medializovanym informaciam:
Ubezpecujem Ta, ze budem prvy, kto bude mimoriadne tvrdym kritikom praktik, ak su zverejnene.
Preco?
Lebo v Muzeu totality mam o Budajovi hodne informacii, ktore maju urcitu vypovednu hodnotu o jeho charaktere v MINULOSTI.
Lebo ho osobne poznam zhruba dve desatrocia, mam s nim urobenych hodne rozhovorov, z ktorych vacsina nie je este zverejnena.
Lebo mam rozhovory aj s ludmi, ktori Budaja vidia kriticky aj za obdobie minulosti.
Lebo poznam aj dalsie mena spominane v medializovanej predpokladanej kauze.
No a preto, lebo urcitu dobu som bol odhodlany 12 rokov kurveny system ludmi, medzi ktorych patris aj Ty, menit v prospevh verejnosti a verejneho zaujmu. A som rad, ze uspesne. Podla vysledkov, pre niekoho az nepriatelne uspesne.
Osobne ocakavam dalsie informacie a verim, ze budu dostatocne vazne a podrobne na to, aby sa s nimi museli vysporiadat prislusne organy statu – ak budu ovsem pravdive.
Nateraz totiz bola medializovana vlastne „len“ uputavka.
Lubos, ber moj zasah do Tvojho cieleneho parazitovania na SOL a porusovania pravidiel diskusie ako posledny pokus vykonat napravu zmierlivo.
Pán Majko, poznáte Budaja osobne, takmer dve desaťročia a vedeli ste o ňom to, čo pred pár mesiacmi vyšlo najavo? To tajomstvo, ktoré si vraj chcel zobrať so sebou do hrobu?
Anonym 1. novembra 2023, 18:49 Pri – popiste co mate na mysli.
Jeho podpis k spolupráci s ŠTB, ktorý sa objavil v ČR.
Anonym 1. novembra 2023, 19:53 Pri – samozrejme, ze som to vedel. A vedel to kazdy, kto to vediet chcel. Budaj to ani netajil.
Faktom ale je, ze sa doteraz nepotvrdilo, ze by na niekoho donasal a prave preto ho STB mala preradit medzi nepriatelske osoby pre rezim a sledovat.
Pisal som o tom aj ja – pohladam niekde v archive SOL.
Prave v materialoch cakajucich na spracovanie a uverejnenie je k tomu aj jeho komentar.
A prave aj tieto fakty sa nachadzaju v desiatkych z viac ako tisicky knih v Muzeu totality.
Ono veci sa maju tak, ze niektorym veciam sa „cuduju“ hlavne ludia, ktori sa o problematiku nezaujimali.
A upozornujem, ze to je na studium a poznanie vazne narocna a odborna tema. Jej zjednodusovanie a interpretovanie veci bez ich poznania a poznania suvislosti, je pre historiu nebezpecne.
Ok, ďakujem za odpoveď.
Kam sa teraz upratal ten eštébák,nevie niekto?
Ako to vyzerá,bude sa musieť ešte strašne veľa vysvetľovať k osobe Budaja.
Bývalý minister životného prostredia Ján Budaj sa do histórie SR zapíše ako človek, ktorý veľa nasľuboval, ale jeho činy ako ministra boli viac ako v rozpore s poslaním prideleného rezortu. Bol to práve on, kto zrušil jediný odborný časopis Enviromagazín. Bližšie som o tom písal v článku Nepoznanie problému znamená nezáujem na jeho riešení z 9. 11. 2022.
https://www.seredskenovinky.sk/clanok/2022-11-09-nepoznanie-problemu-znamena-nezaujem-na-jeho-rieseni. Potvrdené to mám aj písomne slovami:
„Vydávanie časopisu bolo pozastavené listom ministra životného adresovaného generálnemu riaditeľovi Slovenskej agentúry životného prostredia dňa 18.5.2021.“
V jednom z posledných vydaní bol aj článok Mikloša Majka Enviromagazín priniesol pravdu o skládke odpadu po NHS pri Seredi z 21. decembra 2020.
https://www.seredonline.sk/2020/12/21/enviromagazin-priniesol-pravdu-o-skladke-odpadu-po-nhs-pri-seredi/
Aké sľubné vyjadrenia odzneli z úst J. Budaja o tom bol môj článok s názvom Prešiel rok z 2. augusta 2021. Príklad: Po obhliadke skládky sa minister vyjadril, že občania majú právo na zdravé životné prostredie a dodal: “V žiadnom prípade sa nemožno k tejto skládke chovať ako doteraz. Budem sa snažiť, aby táto prax skončila.“ Na záver poďakoval za pozvanie a povedal, že k povinnostiam politika patria aj takéto návštevy a nechodiť iba tam, kde sú pekné miesta.
Po prehliadke minister konštatoval, že je neprípustné, aby skládka, na ktorej je povolená ťažba, bola otvorená tak, ako je v súčasnosti. Jemný prach z nej sa dostáva do ovzdušia až do vzdialenosti 50 kilometrov a ovplyvňuje zdravie obyvateľov. „Budem sa pýtať inšpekcie životného prostredia, ako postupovať,“ uviedol minister. Dodal, že by to bola zlá vizitka, keby si štát nevedel poradiť s ohrozovaním zdravia občanov.
https://www.seredskenovinky.sk/clanok/2021-08-02-presiel-rok
Výsledok poznáme. Tribún Nežnej revolúcie zlyhal na celej čiare. Jeho minulosť pred rokom 1989 ani Majkove reči o ňom na tom nič nezmenia.
Ľubomír Veselický 2. novembra 2023, 8:47 Pri – suhlasim s vzyjadrenim, ze minister zlyhal vo viacerych veciach. Ako cela koalicia, tak ani on dostatocne vcas nevymenil dostatok zodpovednych ludi z byvalej ery. Nasledky boli fatalne.
Upozornoval som na to uz pred rokmi a konkretne tu:
https://www.archiv2.seredonline.sk/2021/09/13/ked-nevymenia-novi-starych-onedlho-vymenia-stari-novych/
Nasledne som pisal a upozornoval na to, ze nerobia ZMENY tak, akoich slubovali este velakrat, aj tu:
https://www.archiv2.seredonline.sk/2022/09/02/vasou-povinnostou-je-sluzba-obcanom-a-statu/
a este napr. tu:
https://www.archiv2.seredonline.sk/2022/12/13/obcan-chce-funkcny-stat-a-o-ten-nas-stale-uspesne-pripravuju-samotni-nami-plateni-politici/
a tu:
https://www.archiv2.seredonline.sk/2022/09/02/vasou-povinnostou-je-sluzba-obcanom-a-statu/
Problemom bolo aj NEdokoncenie peticie „Z ciernej na zelenu“, ktora bola obmedzena (zastavena?) jej iniciatormi. Na MZP nebolo nic od obcanov odovzdane – zial, boli taki, ktori sa snazili vyrazne viac.
Je potrebne uvedomit si (ak to opomenieme, skodime len sebe), ze viac ako rok a pol vyraznych korona opatreni neumoznil robit veci podla ocakavani. Pripominam, ze ide o dobu zhruba polovicnu z celkovej doby „fungovania“ predchadzajuceho zoskupenia pri moci.
Zato na druhej strane SMER tu bol 12 rokov v najlepsom case pre Slovensko a nie minula vlada nastavila pravidla – ona ich „len“ nestihla zmenit.
Faktom je, ze konkretne so skladkou „urobili“ za 3 roky Budaja presne tolko, kolko za ostatnych 30 rokov predchadzajucich vlad.
No a este „drobnost“ opominana Lubosom Veselickym – vzhladom na klasifikaciu skladky, je tato PROBLEMOM HLAVNE SAMOSPRAVY.
Vo vztahu k tomu som NAJDOLEZITEJSIE pisal tu:
https://www.seredonline.sk/2022/07/05/nepytajme-sa-budaja-co-urobil-za-dva-roky-ale-tomcanyiho-co-neurobil-za-viac-ako-tri-desatrocia/
A na zaver otazkapre Teba Lubos Veselicky:
V samosprave si poberal plat / odmeny (roky aj nezakonne) vlastne takmer tolko, ako dlho existuje Slovenska republika.
Co si Ty ako vrcholovy funkcionar samospravy urobil preto, aby ten bordel zo skladky neprasil ludom do bytov a aby sme ho nedychali?
Dakujem za Tvoju odpoved.